dissabte, 4 d’abril del 2015

Models d'educació bilingüe

Bon dia!!!!

Açí teniu de forma esquemàtica els diferents models d'educació bilingüe que hem estudiat a classe:

MODEL COMPENSATORI:

- OBJECTIU: Que la llengua amb més presència social esdevinga, com més prompte millor, l’única llengua vehicular de l’ensenyament i que quede finalment, la llengua minoritària, com a simple matèria d’estudi o que desaparega totalment.

- DESTINATARIS: Només els parlants de la llengua minoritària.


MODEL DE MANTENIMENT: 

- OBJECTIU: Que la llengua minoritària siga estudiada com a matèria utilitzada com a llengua vehicular de l’ensenyament només per a l’alumnat que la té com a llengua materna, però no pels usuaris de la llengua majoritària.

- DESTINATARIS: Només els parlants de la llengua minoritària.


MODEL D'ENRIQUIMENT: 


- OBJECTIU: Que les dues llengües en contacte siguen estudiades com a matèria i utilitzades com a llengües vehiculars de l’ensenyament pels dos collectius de parlants: els de la llengua minoritària i els de la llengua més present socialment.

- DESTINATARIS: Dissenyat per a tota la comunitat i no només per als parlants de la llengua minoritària.

MODEL DE RECUPERACIÓ PLENA:

- OBJECTIU: invertir la situació de la llengua minoritària.

- DESTINATARIS: parlants de les dos comunitats lingüístiques. 


Si voleu més informació sobre aquest tema, us deixe un enllaç d'un document on explica tot açò amb més profunditat. Espere que vos agrade.
  
ADÉU!!!! 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada