Açí teniu de forma esquemàtica els diferents models d'educació bilingüe que hem estudiat a classe:
MODEL COMPENSATORI:
- OBJECTIU: Que la llengua amb més presència social
esdevinga, com més prompte millor,
l’única llengua vehicular de l’ensenyament
i que quede finalment, la llengua
minoritària, com a simple matèria d’estudi
o que desaparega totalment.
- DESTINATARIS: Només els parlants de la
llengua minoritària.
MODEL DE MANTENIMENT:
- OBJECTIU: Que la llengua minoritària siga estudiada
com a matèria utilitzada com a llengua
vehicular de l’ensenyament només per a
l’alumnat que la té com a llengua
materna, però no pels usuaris de la
llengua majoritària.
- DESTINATARIS: Només els parlants de la
llengua minoritària.
MODEL D'ENRIQUIMENT:
- OBJECTIU: Que les dues llengües en contacte siguen
estudiades com a matèria i utilitzades com
a llengües vehiculars de l’ensenyament
pels dos collectius de parlants: els de la
llengua minoritària i els de la llengua més
present socialment.
- DESTINATARIS: Dissenyat per a tota la
comunitat i no només per
als parlants de la llengua
minoritària.
MODEL DE RECUPERACIÓ PLENA:
- OBJECTIU: invertir la situació de la llengua minoritària.
- DESTINATARIS: parlants de les dos comunitats lingüístiques.
Si voleu més informació sobre aquest tema, us deixe un enllaç d'un document on explica tot açò amb més profunditat. Espere que vos agrade.
ADÉU!!!!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada