BON DIA!!!!!
El tema tractat a classe que va traure un gran debat fou la llengua en relació amb la immigració tan gran actualment.
L’arribada
d’alumnat procedent d’altres països s’ha incrementat considerablement durant
els darrers anys a la Comunitat Valenciana. Les últimes dades que s’han donat a
conèixer del curs 2006/07 ens
indiquen que als centres escolars de la nostra Comunitat (tant públics com
concertats) hi ha al voltant de 82.000 xiquets i xiquetes estrangers matriculats, dels quals uns 70.000
es troben als centres públics, és a dir, un 86,3% de tot l’alumnat.
Amb el següent dibuix (gràfic) vull mostrar-vos dades reals del fenomen immigrant.
La
tasca d’adaptació i d’integració dels nouvinguts és un
esforç que no han de fer únicament les persones que arriben a un país sinó que
requereix de l’esforç de tots; comunitat educativa i societat en general. Els centres
escolars han de ser conscients
que ells són els elements integradors més importants per a les famílies que acaben d’arribar.
Tenint en compte eixe paper fonamental cal dissenyar i implementar mesures que ajuden a facilitar,
de la major manera possible, l’adaptació a la nova realitat per part de tota la
comunitat.
Algunes estratègies per al tractament de la diversitat lingüística a l’escola són:
1. Conèixer la diversitat lingüística dels nostres alumnes no vol dir només conèixer el nom de les llengües que parlen, sinó també conèixer els seus processos d’aprenentatge d’aquestes llengües i les competències que tenen en cadascuna d’elles.
2. Donar
visibilitat a la diversitat
lingüística. Aquesta visibilització pot ser d’ordre simbòlic si es tracta de llengües que no s’ensenyen a l’escola, però també ha d’incorporar el coneixement de llengües que tenen els alumnes. Es tracta d’aprofitar un mecanisme que, segons molts estudis, és habitual en els aprenents de llengües, com és el fer servir el que ja se sap en una altra llengua per als nous aprenentatges. Es poden fer, per exemple, propostes didàctiques en les quals els alumnes puguen recórrer a les llengües que coneixen i que el resultat final de la tasca s’haja de presentar en català.
3. Incorporar
activitats que desperten l’estima i la curiositat cap a la diversitat
lingüística o que
partisquen d’un treball d’intercomprensió entre llengües properes en espais destinats al treball plurilingüe.
4. Propiciar la participació del professorat de les
matèries no lingüístiques en projectes compartits que tinguen com a base l’ús de la llengua en activitats significatives (projectes de recerca, activitats sobre l’entorn...).
![]() |
| BONA IMATGE QUE MOSTRA LA IGUALTAT I LA INTEGRACIÓ DEIXANT A BANDA EL COLOR O LA LLENGUA DE CADASCUN D'ELLS. |


Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada