BON DIA AMICS!!!!
Hui ens hem fet aquesta pregunta: Què és un pla d'acollida?. A partir d'açò, la mestra va dedicar la
sessió teòrica a explicar el temari correspondent.
El Pla d’Acollida és un protocol d’actuacions l’objectiu del qual és facilitar l’adaptació del nou alumnat al centre escolar. Les orientacions que es donen es refereixen a l’alumnat que prevé d’altres països i/o desconeixen les llengües oficials de la Comunitat Valenciana i han de dur un procés d’adaptació escolar i aprenentatge de la llengua. El Pla d’Acollida ha d’aplicar-se en totes les etapes educatives, incloses les no obligatòries.
Però on s'emmarca?
A. En el Projecte
Educatiu de Centre (PEC),
en què la comunitat educativa defineix els compromisos, tant de caràcter
lingüístic i curricular, com de caràcter social i actitudinal, relacionats amb
la interculturalitat i la presència al centre d’alumnat amb cultures diferents.
B. En el Projecte
Curricular de Centre (PCC)
on s’incorporaran al currículum referències multiculturals, especialment de les
cultures d’origen de l’alumnat. Es repleguen les estratègies prioritàries per a
atendre les necessitats lingüístiques i curriculars de l’alumnat estranger que
accedeix al centre. S’acorda el model bàsic del pla individual d’intervenció
educativa.
C. Al
Projecte
Lingüístic (PL)
del centre on es revisen els plantejaments per a donar cabuda a les
modificacions derivades de l’arribada d’aquest alumnat i facilitar el seu
procés d’aprenentatge i d’integració.
D. Al Pla d’Acció
Tutorial en Educació Secundària on es reflexen les actuacions específiques que es duran a terme en la classe per afavorir la integració de tot l’alumnat i la seua relació amb el professorat.
Pla d'acollida i acompanyament
Aquest pla d'acollida i acompanyament ha de tindre una sèrie de recursos com ara:
- Una aula d’acollida i acompanyament
- Tutor/a d’acollida
- Psicopedagog, professorat de pedagogia terapèutica, educador...
- Tutor/a del grup de referència
- Professorat,...
També es poden
considerar altres mesures com ara:
- Tutor/a
individual (entès aquest/a com una persona del
claustre que tutoritza a un sol alumne i la seua família en el procés d’acompanyament)
- i/o alumne “guia o
tutor” (alumnes que donen suport afectiu i instrumental als nous companys/es. Han de tenir un cert coneixement i una certa preparació). El centre haurà de motivar l’alumnat i incentivar, d’alguna manera, la seua col·laboració.
- Altres mesures són els mediadors, els recursos de les institucions locals, materials informatius editats per la Conselleria d’educació, etc.
![]() |
| LA UNIÓ INCREMENTA LA FORÇA!!!!! |

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada